ازانواع وب سایت ها تا ابزارهای برند سازی دیجیتالی مثل تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و ... طیف زیادی از تاکتیک ها و ابزارها زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند. و یک بازاریاب حرفه ای دیجیتال می داند که کدام یک از ابزارها و تاکتیک ها را برای رسیدن به کدام هدف استفاده کند
تکنیک های دیجیتال مارکتینگ
اینجا چند تا از تاکتیک ها را بطور کوتاه و سریع توضیح می دهیم .
سئو SEO
سئو روند بهینه سازی وب سایت شما به جهت رتبه بندی بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر را به انجام می دهد. سئو باعث افزایش میزان ترافیک آلی (اورگانیک) وب سایت شما می شود. سئو روشی دائمی و به صرفه بوده که می تواند جایگاهی چشمگیری در نتایج موتورهای جستجو را برای شما به ارمغان بیاورد. سئو از بهترین روش های بازاریابی شناخته شده است. سئو در مقایسه با AdWords هزینه چندانی ندارد.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا ایجاد و ارتقاء دارایی های محتوا به منظور ایجاد آگاهی از نام تجاری، رشد ترافیک، ارتباطات و مشتریان پیش میبرد.
بازاریابی ربایشی یا Inbound
بازاریابی ربایشی یا Inboundاشاره به رویکرد قیف کامل (full-funnel) یعنی جذب، تبدیل، خرید (بستن) و رضایت داشتن مشتریان با استفاده از محتوای آنلاین را دارد.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی، تبلیغ برند و محتوا در کانال های رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت و ایجاد ارتباط منحصر به فرد برای کسب و کار شما ررا خواهد داشت.
پرداخت برای هر کلیک (PPC)
پرداخت برای هر کلیک (PPC) یک روش افزایش ترافیک به وب سایت شما، پرداخت به یک سایت ناشر برای هر بار که روی آگهی شما کلیک می شود. یکی از رایج ترین انواع آن PPC Google AdWords است.
بازاریابی رابطه ای Affiliate Marketing
بازاریابی رابطه ای Affiliate Marketing نوعی از تبلیغات مبتنی بر عملکرد می باشد که در آن شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وب سایت خود مبلغی را دریافت می کنید.
تبلیغات بومی
تبلیغات بومی به نوعی تبلیغات گفته می شود که اساسا محتوا محور است و توسط یک پلتفرم بطور رایگان انجام می پذیرد. بسیاری از مردم تبلیغات شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام را در این دسته در نظر می گیرند.
اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی به نرم افزارهایی اطلاق می شود که هدف آنها خودکار سازی عملیات بازاریابی است. بسیاری از بخش های بازاریابی باید کارهای تکراری مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی و سایر فعالیت های وب سایت را خودکار کنند.
بازاریابی ایمیلی
شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها ، رویدادها و همچنین هدایت افراد به وب سایت کسب و کار استفاده می شود.
روابط عمومی آنلاین یا Online PR
روابط عمومی آنلاین یا Online PR راهی برای تثبیت پوشش آنلاین است. روابط عمومی آنلاین از طریق نشریات دیجیتالی، وبلاگ ها و سایر محتویات وب صورت می گیرد. این روش بسیار شبیه روابط عمومی سنتی است اما بصورت آنلاین انجام می شود.