نکات و قوانینی که در اس ام اس مارکتینگ باید به آنها توجه کنیم
نکات و قوانینی که در اس ام اس مارکتینگ باید به آنها توجه کنیم

نکات و قوانینی که در اس ام اس مارکتینگ باید به آنها توجه کنیم، نرخ باز کردن پیامک‌های تبلیغاتی توسط کاربران، به بیش از ۹۸ درصد می‌رسد. این در حالی است که تنها حدود ۲۰ درصد محتواهای ایمیل مارکتینگ توسط مخاطبان باز می‌شود. در نتیجه برندهای مختلف می‌توانند از sms مارکتینگ برای تبلیغات مؤثر و ارتباط قوی با مخاطبان خود استفاده کنند. تنها کافی است با شیوه صحیح استفاده از این استراتژی آشنا شده و آن را با دقت اجرا کنید. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم به معرفی نکات و قوانین بازاریابی پیامکی پرداخته و به طور کلی ببینیم که sms مارکتینگ چیست. چنانچه قصد دارید از این روش برای بازاریابی برند خود استفاده کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

نکات و قوانین اس ام اس مارکتینگ

برای این که روند بازاریابی پیامکی شما مؤثر بوده و به بهترین نحو اجرا شود، باید با قوانین آن آشنا باشید. همان طور که گفتیم، این شیوه بازاریابی تا حد زیادی می‌تواند روی افزایش فروش برند و همچنین موفقیت آن تأثیرگذار باشد. به همین دلیل، نکات و قوانین sms مارکتینگ را باید با دقت بررسی کنیم. این نکات عبارت است از؛

۱. زمان مناسبی را انتخاب کنید.

بر خلاف ایمیل که ممکن است فقط چند بار در روز بررسی شود، مردم تقریباً بلافاصله پیامک‌های دریافتی خود را باز می‌کنند. این موضوع برای زمانی که می‌خواهید پیام‌های فوری برای مخاطبان خود ارسال کنید عالی است. اما باید مواظب باشید که برای آن‌ها مزاحمت ایجاد نکنید. باید زمان‌های مناسبی از روز را برای ارسال پیامک انتخاب کنید.  

شما نمی‌توانید در یک فاصله زمانی کوتاه، تعداد زیادی پیامک ارسال کنید. به همین دلیل باید از شانس خود به بهترین شکل مکن استفاده کنید. اگر در ساعات نامناسبی از روز پیامک‌های خود را برای مشتری ارسال کنید، به او نشان می‌دهید که برای زمان هیچ ارزشی قائل نیستید.

در برخی از کشورها قوانینی در مورد زمان ارسال پیام‌های متنی بازاریابی وجود دارد. مثلاً کشور فرانسه در قوانین خود ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی و بازاریابی را در روزهای یکشنبه، تعطیلات یا هر زمانی بعد از ساعت ۱۰ شب، مجاز نمی‌داند.

۲. برای اس ام اس مارکتینگ اجازه بگیرید

اگر در زمان ثبت نام کاربران در وب سایت شما، شماره تلفن خود را اضافه می‌کنند به این معنی نیست که حتماً می‌خواهند از شما پیامکی دریافت کنند. بهتر است در زمان عضویت کاربران، از آن‌ها سؤال کنید. این که برای اس ام اس مارکتینگ اجازه بگیرید، به مشتریان نشان می‌دهد که برای شما باارزش هستند.

۳. دستور‌العملی برای خارج شدن از فهرست پیامک‌های تبلیغاتی ارائه بدهید

برای این که مطمئن شوید روند sms مارکتینگ شما به بهترین شکل پیش می‌رود، دستورالعملی برای خارج شدن از فهرست پیامک‌های تبلیغاتی ارائه بدهید. به این صورت، مشتریانی که واقعاً مشتاق باشند می‌توانند در لیست شما باقی بمانند. این کار اثربخشی بازاریابی پیامکی را بیشتر می‌کند.

۴. لحن مناسبی داشته باشید

برای این که روند اس ام اس مارکتینگ برند شما از بیشتری میزان تأثیرگذاری برخوردار باشد، باید لحن مناسبی داشته باشید. داشتن یک لحن به خصوص نه تنها در پیامک‌ها، بلکه در پست‌های وبلاگ، محتواهای رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و … نیز باید دیده شود. این کار یک هویت واقعی و انحصاری به برند شما می‌دهد.

۵. حواستان به تعداد کاراکترها باشد

یکی دیگر از قوانین اس ام اس مارکتینگ این است که حواستان به تعداد کاراکترها باشد. یک پیامک تبلیغاتی در عین حال که کوتاه و مختصر است، باید هدف پیام را به درستی منتقل کند. پیامک‌های بیش از حد طولانی به احتمال زیاد توجه کافی را از طرف مخاطبان دریافت نخواهند کرد.

۶. ذکر نام برند را در پیامک فراموش نکنید

هنگام ارسال پیامک‌های انبوه به مشتریان، آنها را از طریق یک شماره کوتاه دریافت می‌کنند. به این معنی که مخاطبین شما متوجه نمی‌شوند که این پیامک از طرف شما ارسال شده است. به همین دلیل است که باید به مخاطبین خود اطلاع دهید که چه کسی پیام را ارسال کرده است. در نتیجه، ذکر نام برند را در پیامک فراموش نکنید.

۷. از sms مارکتینگ برای تکمیل استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که راه‌های زیادی برای تعامل با مشتریان وجود دارد. همه این روش‌ها با هم در ارتباط هستند تا یک سیستم بازاریابی قوی برای کسب و کارها ایجاد کنند. اس ام اس مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی، دو کانال مکمل یکدیگر هستند. شما می‌توانید از هر دو کانال برای راه اندازی کمپین بازاریابی خود اقدام کنید. در حالی که ایمیل‌ها یک راه عالی برای درج اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر هستند، می‌توانید از پیامک برای ارتباط نزدیک و سریع‌تر با مخاطبان استفاده کنید.