نداشتن Call to action، استفاده نادرست از هشتگ‌ها و شرکت در کمپین‌های کم اثر، 3 اشتباه رایج دیگر در اینستاگرام، 
نداشتن Call to action، استفاده نادرست از هشتگ‌ها و شرکت در کمپین‌های کم اثر، 3 اشتباه رایج دیگر در اینستاگرام، 

نداشتن Call to action، استفاده نادرست از هشتگ‌ها و شرکت در کمپین‌های کم اثر، 3 اشتباه رایج دیگر در اینستاگرام، با ما همراه باشید تا شما را با سه اشتباه رایج دیگر در اینستاگرام آشنا کنیم.

نداشتن Call to action یا دعوت به اقدام

خیلی وقت‌ها ممکن است فعالیت شما شبیه به بازی یک تیم فوتبال باشد. تیم فوتبالی که خوب پاسکاری می‌کند، بازی قشنگی را به نمایش می‌گذارید، به نزدیک دروازه تیم حریف هم می‌رسد اما گل نمی‌زند! نداشتن دعوت به اقدام یا call to action مناسب در اینستاگرام دقیقا مشابه همین سناریو است.

تصور کنید که یک دوره آموزشی مناسب برای کاربران تهیه کردید که جلسه اول آن رایگان است. اگر از کاربران دعوت نکنید که در جلسه اول آن ثبت‌نام کنند، چه قدر احتمال دارد خودشان خودجوش این کار را انجام دهند؟! اگر دعوتشان کنید این احتمال چه قدر بیشتر می‎شود؟

در بخش آخر محتوای خود، حتما دعوت به اقدام مناسب داشته باشید تا تعامل و نرخ تبدیل کاربران را بیشتر کنید.

استفاده نادرست از هشتگ‌ها

یکی دیگر از اشتباهات متداول کاربران، استفاده نادرست از هشتگ‌ها است. آمارهای مختلفی نشان می‌دهد که بهترین تعداد هتشگ برای یک پست بین ۷ تا ۱۲ عدد است. بنابراین نیاز نیست پنجاه هشتگ را زیر هر پست ردیف کنید تا نتیجه بهتری بگیرید! این کار ممکن است حتی نتیجه عکس داشته باشد.

علاوه بر آن، اشتباهی که ممکن است به نتیجه یک پست شما لطمه زیادی بزند، استفاده از هشتگ‌های نامربوط است. به فرض اگر هشتگ پرسپولیس یا استقلال ورودی زیادی دارد و شما شال می‌فروشید، نباید از این هشتگ‌های بی‌ربط استفاده کنید! چون ممکن است با گزارش کاربران، پست شما به طور کلی کمتر نمایش داده شود. استفاده از هشتگ‌هایی که مفهوم بسیار کلی دارند هم ممکن است نتایج برعکسی داشته باشد. مثلا اگر کار کاشت ناخن انجام می‌دهید، به جای استفاده از هشتگ «کاشت»، از عبارات و کلماتی دقیق‌تر مثل کاشت ناخن، کاشت ناخن تهران، استفاده کنید.

شرکت در کمپین‌های کم اثر

این روزها کمپین‌هایی در اینستاگرام باب شدند که هم برای کاربران و هم برای صفحات، دو سر باخت هستند. به کاربران می‌گویند صد صفحه مختلف را با چشم بسته فالو کنند تا در قرعه کشی حضور داشته باشند. وقتی این کاربران صفحه شما را دنبال می‌کنند، چون از سر علاقه و نیاز این کار را انجام ندادند، با شما تعامل بسیار کمی خواهند داشت. تعامل کم در صفحه شما، یعنی نمایش کمتر پست‌هایتان به کاربران و کند شدن روند رشد صفحه.

بعد پایان قرعه کشی هم احتمالا صفحه‌تان را آنفالو می‌کنند و هرچه هزینه کرده بودید، از بین می‌رود! بنابراین شرکت در چنین کمپین‌های تبلیغاتی یکی دیگر از اشتباهات رایجی است که ممکن است عواقب نامطلوبی را برای صفحه‌تان به همراه داشته باشد.