معرفی تعدادی از ابزارهای تعامل در بازاریابی درونگرا، در این مطلب ما قصد داریم شما را با تعدادی از ابزارهای تعامل در بازاریابی درونگرا آشنا کنیم. همچنین در ادامه ابزارهایی که باعث ایجاد لذت در مخاطب می شود را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.
ابزارهای تعامل در بازاریابی درونگرا
در مرحله تعامل راههای مختلفی برای تعامل بهتر با مشتریان وجود دارد که در ادامه بخشی از این ابزارها را معرفی میکنیم:
فرمهای استاندارد، بستری برای ایجاد تعامل
استفاده از فرمهای دریافت اطلاعات استاندارد در صفحات لندینگ(فرود)، یکی از بهترین روشهای تبدیل سرنخها به مشتری است. در ارائه این فرمها، بهینه سازی محتوا و سادهسازی آنها تا حد ممکن برای ارتباط دقیق با مشتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
همانطرو که اشاره شد هدف از ارائه این فرمها، دریافت اطلاعات کافی از مخاطبان به منظور ارسال اطلاعات بیشتر و ابزارهای موردنیاز آنها است. انجام این کار در نهایت باعث ارتباط و تعامل عمیقتر شما و آنها از طریق این روش کم هزینه و موثر است.
ایمیل مارکتینگ، روشی مهم و کارآمد
استفاده از ایمیل مارکتینگ به اندازه تمام روشهای دیگر مهم و کارآمد است. این ابزار امکان درگیر شدن بیشتر مخاطبان با فضای کسب و کار شما و ارتباط نزدیکتر را فراهم میکند. در ایمیل مارکتینگ تا جایی که ممکن است پیامهای خود را با توجه به مشتریان و مخاطبان خود شخصیسازی کنید تا شاهد نتایج درخشان این روش باشید.
بازاریابی گفت و گو محور، جرقه ارتباط بیشتر
امکان چت یا گفت و گوی آنلاین را در سایت خود فراهم کنید تا بتوانید جرقه ارتباطات بیشتری را با مشتریان و مخاطبان خود بزنید. گفت و گوی نزدیک با مخاطبان، کلید موفقیت در تعامل بلندمدت و بهینهتر است و استفاده از چنین ابزارهایی زمینه چنین ارتباطی را بیش از پیش فراهم کرده است.
ابزارهای ایجاد لذت در اینباند مارکتینگ
تا اینجا با ابزارهای جذب و تعامل به صورت مختصر آشنا شدیم. حال به سراغ آخرین بخش گردونه در بازاریابی درونگرا، ایجاد لذت میرویم:
محتوای هوشمند، روشی هوشمند برای بازاریابی
محتوای هوشمند یا smart content به محتوایی گفته میشود که با توجه به ویژگیهای کاربری که در حال مشاهده محتوا است، شخصی سازی شده. این نوع محتوا به دلیل همین اصل شخصیسازی شدن، برای کاربران بسیار جذاب است و به ایجاد لذت در آنها منجر میشود.
در این روش شما میتوانید سلیقه مشتری خود را در نظر بگیرید و بهتر و بهینهتر از گذشته برای نیاز شخص راه حل مناسب را ارائه کنید. از این روش میتوانید برای معرفی محصولات خود، دعوت به رویدادها، پیشنهادات ویژه و مواردی از این قبیل استفاده کنید.
انجام تحقیق و تهیه گزارش، توجه بیشتر به مشتریان
انجام تحقیقات مختلف علاوه بر آن که به تحقیقات بازار شما کمک بسیاری خواهد کرد، به مشتریان شما نیز یادآوری میکند که شما به فکر آنها هستید. چنین تحقیقاتی به شما کمک میکند تا متوجه شوید که در میان مشتریان خود چه قدر ارزشمند هستید و در برنامههای بازاریابی خود به چه اصلاحاتی نیاز دارید.
بررسی بازخوردهای اجتماعی، راهی برای بررسی نیاز مشتری
میخواهید متوجه شوید که مشتریان شما دقیقا به دنبال چه چیزی میگردند؟ کافی است سوال کنید! علاوه بر آن ارزیابی رفتار کاربران در فضاهای اجتماعی به شما کمک میکند تا متوجه شوید که مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و پاسخ نیاز آنها را پیش پایشان قرار دهید.