خدمات مشتری خوب، محدود نکردن انتخابها، راههای پرداخت بیشتر و شناخت روانشناسی قیمتگذاری، چند روش موثر در افزایش فروش، در این مقاله ما قصد داریم شما را با چند روش موثر در افزایش فروش آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
خدمات مشتری خوب، زیربنای محکم کسب و کارها
چه راهی بهتر از ارتباط مستقیم با مشتریان برای شناخت نقاط ضعف و قوت کسب و کار وجود دارد؟ خدمات مشتریان، یکی از مهمترین بخشهای یک کسب و کار حرفهای و پویاست. با ساختن بخش خدمات مشتریان به صورت مناسب، هم میتوانید مناسبترین سرویس یا خدمت خود را به مشتریان جدید پیشنهاد کنید و هم میتوانید با شنیدن انتقادات و پیشنهاداتشان مشتریهای فعلی، ایرادات کسب و کار خود را برطرف کنید.
متاسفانه این بخش، به خصوص در گذشته، در کشور ما مورد توجه قرار نمیگرفت. اما همیشه زمان ثابت کرده که تنها کسب و کارهایی پایدار هستند که بخش خدمات مشتریان را جدی میگیرند.
محدود کردن انتخابها، شنا در جهت مخالف رودخانه!
بسیاری از افراد فکر میکنند که در اختیار گذاشتن انتخابها و محصولات بیشتر، همیشه به فروش بیشتر ختم میشود! اما لزوما همیشه اینطوری نیست! گاهی اوقات، داشتن خدمات و سرویسهای متنوع ممکن است تصمیم گیری را برای مشتریها سختتر کند و در نتیجه فروش را کاهش دهد!
اگر طیف گستردهای از محصولات متنوع را دارید، ساختار سایت، صفحات محصول، کاتالوگهایتان را به گونهای طراحی کنید که تا حد امکان گزینه کمتری به بازدید کنندگان ارائه دهد. این مسئله احتمال غرق شدن بازدیدکننده توسط دهها محصول مختلف را کم میکند. در عوض اگر خدمات متنوعی دارید، دسته بندیهای بیشتری ایجاد کنید که مشتری دقیقا به دسته بندی درست و مورد نیاز خود مراجعه کند.
راههای پرداخت بیشتر، خرید راحتتر
هم راههای خرید بیشتر و هم راههای پرداخت متنوعتر، کار مشتری را راحتتر میکند و احتمالا فروش شما را هم افزایش میدهد. حتی اگر به رفتار خودتان هم دقت کنید، مخصوصا این روزها ترجیح میدهید که به طور مثال خیلی از کالاها را به صورت اینترنتی خریداری کنید و هزینهاش را درب منزل با کارت بانکی پرداخت کنید.
خیلی از مشتریان، به خصوص افرادی که از نسل جدید نیستند، ممکن است خرید از طریق صفحات شبکههای اجتماعی را به خرید از سایت ترجیح دهند. راههای خرید مختلف را تا جای ممکن در اختیار مشتریان خود قرار دهید و البته نیروی مناسب برای مدیریت به موقع و مناسب آن را در نظر بگیرید.
شناخت روانشناسی قیمتگذاری، روشی جذاب و تاثیرگذار
اگر به رستوران بروید، احتمال اینکه غذایی با قیمت متوسط در مقایسه با بقیه را از منو انتخاب کنید، بسیار بیشتر از سایر گزینههای ارزان یا گران است. این اتفاق در موقعیتهای مختلف همیشه وجود دارد. در فروشگاه، بیشتر محصولات سه اندازعه متفاوت دارند که بیشتر ما اندازه متوسط با قیمت متعادل را انتخاب میکنیم. ترفندی که به ما اجازه انتخاب بین سه گزینه را میدهد اما در واقع ما را به انتخاب خاص ترغیب میکند. شناخت و مطالعه ترفندهای مختلف قیمتگذاری که با روانشناسی ارتباط تنگاتنگی دارد، در نهایت میتواند به قیمتگذاری بهتر و فروش بیشتر منجر شود.