تمرین گوش کردن فعالانه و باانگیزه بودن، برخی از ویژگی های یک فروشنده حرفه ای، فروشندگان خوب، اعتماد و احترام لازم را از مشتریان خود دریافت میکنند، اما فروشندگان حرفهای طوری نظر مشتری را جلب میکنند که او نه تنها دوباره برای خرید محصول باز میگردد، بلکه شما را به چند نفر از دوستان خود هم معرفی میکند.
آنها اصول کاریز فروش را مبتنی بر واقعیت (نه مبتنی بر احساس) اجرایی میکنند
فروشندگان موفق تا قبل از تحویل نهایی کالا و دریافت پول، هرگز یک معامله را تمام شده فرض نمیکنند. آنها با تکیه بر واقعیتهای عینی، فرصتهای موجود در کاریز فروش خود را مرور کرده و بدون در نظر گرفتن احساسات یا خیالات خوشحال کننده، فروش آتی خود را به طور دقیق پیشبینی میکنند.
کتاب رایگان کاریز فروش میتواند شما را با اصول فروش حرفهای و بر مبنای اعداد بیشتر آشنا کند.
آنها به دنبال «ضربه اساسی» هستند
زمانی که یک فروشنده حرفهای به یک استراتژی یا تکنیک اثربخش دست مییابد، تا جایی که امکان داشته باشد از آن تکنیک استفاده میکند. این کار بسیار هوشمندانه است. به این نکته مهم توجه کنید که فروشندگان حرفهای به جای اینکه زمان بیشتری را روی معاملات صرف کنند، به دنبال لحظهای هستند که ضربه نهایی را وارد کرده مشتری را وادار به خرید کنند.
“زمان“ مهمترین سرمایه شما برای به دست آوردن مشتریان بیشتر است، پس باید هوشمندانه آن را مصرف کنید. اگر زمان خود را صرف انجام فعالیتهای بیفایده کنید، فرصت انجام کارهای مفید را از دست میدهید. سعی کنید تکنیکهای مدیریت زمان را یاد بگیرید و آنها را در کار خود اجرا کنید. به یاد داشته باشید که تصمیمگیری هر مشتری برای خرید در یک لحظه طلایی اتفاق میافتد. کار شما این است که آن لحظه را پیدا کرده و ضربه اساسی را وارد کنید.
آنها گوش دادن فعالانه را تمرین میکنند
فروشندگان حرفهای همیشه در زمان حال هستند. آنها هنگامی که با یک مشتری بالقوه صحبت میکنند، نه به معاملات آینده فکر میکنند و نه به اتفاقات تلخ گذشته. بلکه کاملا درگیر موضوع هستند و مکالماتی موثر برقرار میکنند. “گوش دادن فعالانه” ممکن است یکی از سختترین مهارتها باشد اما اثرات فوقالعادهای در برقراری ارتباط با انسانها دارد. از طریق توجه به افراد و اشتیاق نشان دادن به حرفهای آنها نه تنها میتوانید روابط قویتری برقرار کنید بلکه اطلاعاتی دریافت میکنید که به شما در ارائه محصولتان کمک خواهد کرد.
آنها به شدت با انگیزه هستند
مهم نیست چه چیزی یک فروشنده را به حرکت وا میدارد، مهم این است که آنها انگیزه خود را از دست ندهند. هر فروشندهای برای شروع به کار، نیازمند انگیزه است. شاید یک فروشنده میخواهد تا پایان سال برای خود خانه بخرد و مجبور است به چیزی فراتر از تارگتهای فروش ماهانه خود فکر کند، شاید روحیه رقابتی او باعث شود همیشه به دنبال جایگاهی بالاتر باشد، یا شاید هم برای اثبات توانایی خود در فروش، دست به این کار زده است.
از خودتان بپرسید: دلیل من برای موفق شدن در این کار چیست؟ اگر نتوانید به سرعت پاسخی برای آن بیابید باید به دنبال انگیزهای برای خود باشید.