آشنایی با چهار شاخه و استراتژی بازاریابی دیجیتال: طراحی سایت، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات کلیکی، با ما همراه باشید تا شما را با 4 شاخه و استراتژی بازاریابی دیجیتال یعنی بازاریابی محتوایی، بازاریابی اجتماعی، طراحی سایت و تبلیغات کلیکی آشنا کنیم.
طراحی سایت
بدون داشتن سایت، سئو و برخی تبلیغات اینترنتی بیمعنی است. امروزه اکثر کسب و کارها باید سایتی برای خود داشته باشند. ولی برای تعداد اندکی از آنها ضرورتی به داشتن سایت وجود ندارد. حتی اگر با حضور در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام بتوانید به فروش برسید، داشتن سایت باعث میشود مردم به شما اعتماد بیشتری داشته باشند زیرا کسب و کارتان شکل رسمیتری به خود میگیرد.
به علاوه برای سایت اینماد صادر میشود و افراد به راحتی میتوانند برای خرید محصول یا خدمات به شما اعتماد کنند زیرا میدانند در صورت بروز مشکل مرجعی برای پیری و شکایت وجود دارد. به علاوه به صورت جداگانه از طریق سایت نیز مشتریانی داشته و فروش خود را افزایش میدهید.
در هرحال طراحی یک سایت برای ورود به دنیای کسب و کارهای اینترنتی ضروری است. اما فقط داشتن یک سایت کافی نیست. بهتر است طراحی سایت خود را به یک متخصص بسپارید. دیجیتال مارکتر به کمک طراح سایت، سایتی متناسب با نیازها و پسند کاربر طراحی خواهند کرد که کلیه فاکتورهای سایت یک کسب و کار معتبر و حرفهای را داشته باشد.
بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی یکی از مهمترین استراتژیهایی است که باید در برنامه بازاریابی دیجیتال خود لحاظ کنید. این استراتژی به معنی تولید، انتشار و توزیع محتوای باکیفیت و مرتبط با مخاطبان است. طبعا زمانی که میخواهید از بازاریابی محتوایی در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، بسترهای انتشار دیجیتال و دیتای دیجیتال را به کار خواهید گرفت.
از مهمترین محتواهایی که میتوانید در این استراتژی استفاده کنید، میتوان به تولید بلاگ پست، ویدیو و اینفوگرافیک اشاره کرد.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
با تولد و رشد شبکههای اجتماعی، یک زیرشاخه بزرگ و وسیع به دنیای بازاریابی دیجیتال اضافه شد. بازاریابی شبکههای اجتماعی باعث میشود که آگاهی نسبت به برند شما بالا برود و برای شما لیدهای جدیدی میسازد. محتوای بصری در این نوع بازاریابی اهمیت ویژهای پیدا کرده است. مهمترین شبکههای اجتماعی که در ایران میتوانید از آنها استفاده کنید عبارتند از:
- اینستاگرام
- توییتر
- لینکدین
- تلگرام
در بازاریابی شبکههای اجتماعی رعایت اصول درست، و علم به فرمول درست محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام میتواند بسیار کمک کننده باشد بخصوص زمانی که کسب و کاری قصد دارد از اینفلوئنسر مارکتینگ برای جذب مشتری بیشتر استفاده کند.
تبلیغات کلیکی (PPC)
در تبلیغات کلیکی، شما تبلیغی را به یک منتشرکننده میسپارید و به ازای هر کلیکی که روی آن تبلیغ میشود، مبلغی را به او می پردازید. در نتیجه کلیک روی این تبلیغها، مخاطبان به سایت شما منتقل میشوند و ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت.
جهت آشنایی با استراتژی های بیشتر، شما را دعوت می کنیم مقاله آشنایی با استراتژی های همکاری در فروش، تبلیغات همسان، ایمیل مارکتینگ، اینباند مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ و روابط عمومی آنلاین در دیجیتال مارکتینگ را نیز مطالعه کنید.