آشنایی با دو استراتژی و شاخه دیجیتال مارکتینگ: سئو مارکتینگ (بازاریابی موتور جست و جو) و تبلیغات اینترنتی، در این مطلب قصد داریم شما را با دو زیرشاخه بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم. سئو مارکتینگ یا بازاریابی موتور جست و جو و تبلیغات اینترنتی. با ما همراه باشید تا بیشتر با این دو زیرشاخه بازاریابی دیجیتال آشنا شوید.

سئو مارکتینگ یا بازاریابی موتور جست‌وجو

سئو یا Search engineoptimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو از اصلیترین و مهمترین شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. سئو در واقع فعالیت‌ها و اقداماتی است که با انجام آنها روی سایت می‌توان رتبه سایت را در کلمات خاصی در موتورهای جستجو ارتقا داد. این ارتقا رتبه به صفحه اول و بخصوص لینک‌های اول باعث می‌شود تا کاربران بیشتری سایت را دیده و با کسب و کار آشنا شوند. در واقع بعد از طراحی سایت اگر سئو انجام نشود و در صفحه اول قرار نگیرید ورودی زیادی نخواهید داشت. به همین دلیل سئو بسیار مهم است.

به طور کلی سئوی یک صفحه سایت به سه قسمت تقسیم می‌شود:

سئوی On-Page

سئوی آن پیج مربوط به تمام محتواهایی می‌شود که روی آن صفحه منتشر کرده‌اید. در این مورد هرچه کیفیت محتوای متنی و تصویری صفحه بالاتر باشد، کیفیت سئوی On-page آن صفحه بالاتر است و مخاطبان سریع‌تر آن را پیدا می‌کنند.

سئوی Off-page

سئوی آف پیج به تمام عواملی مربوط می‌شود که خارج از آن صفحه سایت روی سئو تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال بک لینک‌ها یک عامل بسیار تاثیرگذار در سئوی Off-page هستند. وبسایت‌هایی که به شما ارجاع می‌دهند براساس میزان اعتبارشان و همچنین میزان مرتبط بودنشان به محتوای شما، می‌توانند در رتبه گرفتن صفحه شما در گوگل تاثیرگذار باشند.

سئوی تکنیکال

 عواملی مانند سرعت بالا آمدن یک صفحه، لود شدن تمام تصاوی، خراب نبودن لینک‌ها و … از جمله عوامل فنی هستند که رو سئو تاثیرگذارند و زیرمجموعه سئوی تکنیکال قرار می‌گیرند. سئوی تکنیکال تاثیر بسیاری در رتبه گرفتن سایت شما دارد پس نباید از آن غافل بشوید.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد که بسته به نیاز کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تبلیغات در افزایش فروش محصول و برندینگ تاثیر زیادی دارد. مهمترین مزیت تبلیغات اینترنتی نسبت به سنتی این است که هزینه کمتری دربرخواهد داشت. اصولا نتایج بهتری نیز دارد. زیرا تبلیغات شما نه در یک شهر و یک محل خاص بلکه در کل کشور به نمایش درخواهد آمد و افراد بیشتری تبلیغ را خواهند دید.

تبلیغات اینترنتی در انواع رپرتاژ آگهی، تبلیغات بنری در سایر سایت‌ها، تبلیغات همسان، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات در ابتدای ویدئوهای آپارات و … وجود دارد.