آشنایی با اس ام اس مارکتینگ و انواع آن، تحقیقات انجام شده نشان میدهد که اکثر افراد عادی در طول روز بیش از ۱۶۰ بار تلفن همراه خود را بررسی میکنند. به همین دلیل است که گوشیهای موبایل پل ارتباطی قوی شما با آنها هستند. اما همه چیز به ارتباط کاربر با نحوه تبلیغات شما بستگی دارد. در میان تمام استراتژیهای بازاریابی موبایلی، اس ام اس مارکتینگ بیشترین بازدهی را دارد. این روش میتواند به عنوان یک مکمل عالی در کنار استراتژی شبکههای اجتماعی شما قرار گیرد.
تعریف اسم ام اس مارکتینگ
Sms مارکتینگ نوعی بازاریابی است که کسب و کارها از آن برای ارسال پیغامهایی به مشتریان استفاده میکنند. همان طور که از نام این استراتژی مشخص است، کسب و کارها از سرویس پیام متنی یا همان ارسال پیامک کمک میگیرند. یک برند میتواند اطلاع رسانی از کمپینها، ارسال محتواهای تبلیغاتی، اخبار برند، فروش محصولات جدید و … را از این طریق به مشتریان اطلاع دهد.
شیوه بازاریابی پیامکی، مانند ایمیل مارکتینگ، یک کانال ارتباطی شخصی است. یعنی شما روی دریافت پیامک بازاریابی، محتوای به اشتراک گذاشته شده و زمان ارسال آن، کنترل کاملی دارید. همین مسئله بازاریابی پیامکی شما را از سایر شیوههای بازاریابی در رسانههای اجتماعی متمایز میکند. در شبکههای اجتماعی، شما محتواهای خود را در معرض دید عموم قرار داده و این مخاطب است که آن را انتخاب میکند. اما در این روش، شما مخاطبانی را که پیامک برای آنها ارسال میشود، انتخاب میکنید.
با استفاده از اس ام اس مارکتینگ، از ابتدا تا انتهای کمپین بازاریابی خود تجربه کاربران را تحت کنترل خواهید داشت. حالا که با تعریف اس ام اس مارکتینگ آشنا هستیم، لازم است بدانید که این استراتژی شامل انواع مختلفی است.
انواع استراتژی برای بازاریابی پیامکی
اگرچه به نظر میرسد که sms مارکتینگ بسیار ساده است، اما انواع مختلفی دارد که باید با دقت انجام شود. انواع استراتژی برای بازاریابی پیامکی که میتوانید انتخاب کنید، عبارت است از؛
۱. پیامک خوشامدگویی
زمانی که مشتریان شما در وب سایت ثبت نام کرده و شماره تلفن شخصیشان را وارد میکنند، یک پیامک خوشامدگویی دریافت میکنند.
۲. تبلیغات شخصیسازیشده
بعد از این که مشتریان شما از یک دسته محصولات خاص خرید میکنند، میتوانید پیشنهادات مشابه را در قالب پیامک تبلیغات شخصیسازی شده برای آنها ارسال کنید.
۳. معرفی محصولات جدید
اگر موارد جدیدی را به لیست محصولات خود اضافه کردهاید، میتوانید با ارسال پیامک به مشتریان آنها را مطلع کنید.
۴. اطلاعرسانی درباره کمپینها و تخفیفهای ویژه
اطلاع از تخفیفهای آخر فصل، پیشنهادهای جذاب، شرایط فروش ویژه و … میتواند با استفاده از اس ام اس مارکتینگ انجام شود.
۵. دعوت به پر کردن پرسشنامه
اگر برای ارائه خدمات جدید، تغییر مکان فروشگاه، رونمایی از محصول جدید، نحوه ارائه خدمات، تغییر لوگو و … نیاز به نظرسنجی دارید، میتوانید از بازاریابی پیامکی استفاده کنید. تنها کافی است لینک نظرسنجی را در قالب یک پیامک برای دعوت به پر کردن پرسشنامه توسط مشتریان ارسال کنید.
۶. ریمارکتینگ
یکی از بهترین راهها جهت ریمارکتنیگ برند، استفاده از اس ام اس مارکتینگ است.