آشنایی با استراتژی های همکاری در فروش، تبلیغات همسان، ایمیل مارکتینگ، اینباند مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ و روابط عمومی آنلاین در دیجیتال مارکتینگ، با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از استراتژی ها و شاخه های دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم.
در این استراتژی که میتوان آن را بازاریابی پورسانتی هم نامید، از واسطههایی برای تبلیغات استفاده میشود و در ازای عملکرد آن واسطه هزینه یا پورسانت پرداخت خواهد شد.
تبلیغات همسان
تبلیغات همسان به معنی انتشار محتوایی است که در تناسب کامل با بستر انتشارش باشد. به عنوان مثال زمانی که مطلبی درباره اینفوگرافیک را در یک سایت مرتبط با طراحی گرافیکی منتشر میکنید و در لابهلای آن آکادمی اینفوگرام را معرفی میکنید، تبلیغات همسان انجام دادهاید. ویژگی بارز تبلیغات همسان این است که مخاطب حس یک تبلیغ مزاحم را به آن ندارد.
ایمیل مارکتینگ
شاید فکر کنید تبلیغات و اطلاع رسانی از طریق ایمیل چندان موثر نیست و مردم به ایمیلهای خود توجهی نمیکنند. اما این تصور اشتباه است. اگر ایمیل مارکتینگ به درستی انجام شود با توجه به اینکه هزینه بالایی ندارد میتواند بسیار موثر باشد. البته گروه هدف نیز بسیار مهم است. شما باید با توجه به مخاطبان خود یک کمپین ایمیل مارکتینگ مناسب داشته باشید. ایمیل مارکتینگ به معنی استفاده از ایمیل برای ارتباط با مشتریان و آگاه کردن آنها از اتفاقهای مختلف است. انواع ایمیلهایی که میتوانید در دیجیتال مارکتینگ از آنها استفاده کنید عبارتند از:
- خبرنامه مطالب وبلاگ
- اطلاعیه تخفیفها
- اعلام خبر عرضه شدن محصول/خدمت جدید
اینباند مارکتینگ
اینباند مارکتینگ یکی از استراتژیهایی است که از ابتدا در دل بازاریابی دیجیتال متولد شده و سپس به دنیای غیردیجیتال هم راه پیدا کرده است. این استراتژی بر جذب، تعامل و لذت مخاطبان تمرکز میکند و تلاشش این است که تبلیغات و بازاریابی حس مزاحمتی برای مخاطبان ایجاد نکند.
ویدیو مارکتینگ
جذابیت محتوای تصویری و بهخصوص ویدیویی بر کسی پوشیده نیست. در حال حاضر بخش بزرگی از حجم محتوای درون شبکه وب را ویدیوها تشکیل میدهند. بنابراین یکی از مهمترین استراتژیهایی که میتوانید در بازاریابی دیجیتال از آن استفاده کنید، ویدیو مارکتینگ است. میتوانید از ولاگ، یوتیوب، آپارات و انتشار ویدیو در شبکههای اجتماعی در این زمینه استفاده کنید.
روابط عمومی آنلاین
همانطور که در بازاریابی سنتی به روابط عمومی نیاز دارید، در فضای دیجیتال و آنلاین هم نیاز به روابط عمومی خواهید داشت! در این استراتژی دیجیتال مارکتینگ میتوانید به روشهای زیر به بهبود روابط عمومی آنلاین بپردازید:
- صحبت با خبرنگارهای آنلاین و انتشار اخبار در سایتهای خبرگزاری
- واکنش نشان دادن به نقدهای آنلاینی که درباره محصولات شما نوشته شده است
- پاسخ دادن به کامنتهای مخاطبان در وبسایت و شبکههای اجتماعی